SP laat onderzoek doen naar Huygenpas

19 december 2015

SP laat onderzoek doen naar Huygenpas

Foto: Gemeente Heerhugowaard

De Huygenpas is een kortingspas voor de inwoners van Heerhugowaard met een inkomen tot 120% van de bijstandsnorm. Er is een grote groep  inwoners  van Heerhugowaard die in aanmerking komt voor de Huygenpas. Toch wordt de pas weinig aangevraagd of gebruikt. SP-Heerhugowaard laat nu door een student onderzoeken hoe dat komt. Help mee door de enqûete in te vullen of mensen te wijzen op de enqûete.

Met de kortingspas krijg je korting op sport en cultuur. Zo krijg je bijvoorbeeld 80% korting bij de aangesloten sportverenigingen, de bibliotheek, een cheque voor sportkleding t.w.v. 50 euro, 2 gratis JT-bioscoop kaartjes en nog vele andere kortingen. Waarom dan toch zo weinig aanvragen en gebruikers? Heeft dat met onbekendheid te maken? Is het aanvraagformulier te moeilijk? Is het aanbod van kortingen niet aantrekkelijk genoeg? Blijven de sport- en cultuuractiviteiten ook met korting toch nog te duur?

Etienne Lammerts, student toegepaste psychologie aan de HVA, gaat voor SP-Heerhugowaard antwoorden zoeken op de vragen rond de Huygenpas. Hij zal dit o.a. doen met een enquête en met diepte-interviews. Ook zal hij aanbevelingen doen die tot een grotere bekendheid en hoger gebruik zullen leiden. Dit onderzoek is zijn afstudeeronderzoek.

Enquête
Heb je een Huygenpas of denk je in aanmerking te komen voor de Huygenpas? Wil je dan de enquête  invullen? Je vindt de enquête hier.

In de informatie bij de enquête zie je ook meteen welke kortingen de pas allemaal biedt, hoeveel je mag verdienen om in aanmerking te komen voor de Huygenpas en waar je de Huygenpas kunt aanvragen.

Kom je zelf niet in aanmerking maar ken je iemand die een Huygenpas heeft of hier misschien voor in aanmerking komt? Wil je dit mailtje dan doorsturen?

Alvast heel erg bedankt!