SP Heerhugowaard doet niet mee aan gemeenteraadsverkiezingen 2018

14 november 2017

SP Heerhugowaard doet niet mee aan gemeenteraadsverkiezingen 2018

Het bestuur van de SP afdeling Heerhugowaard heeft op 13 november de ledenvergadering het advies voorgelegd ditmaal niet mee te doen met de verkiezingen. De ledenvergadering heeft dit advies overgenomen.

Het bestuur had dit geadviseerd, omdat het aantal actieve raadsleden en bestuursleden terugloopt door vertrek uit de afdeling, door gezondheidsproblemen en door studie. Ook de voorzitter heeft vanwege zijn studie zijn werkzaamheden moeten staken. De huidige fractievoorzitter is ook niet meer verkiesbaar vanwege de drukte in zijn bedrijf.

De komende vier jaar actief buiten de raad
Dit betekent niet dat de SP de komende vier jaren gaat stilzitten. Met name het contact met de bevolking zal geïntensiveerd worden. Individuele inwoners, buurten, actiegroepen en verenigingen kunnen verzekerd zijn van de steun van de SP om hun problemen te helpen oplossen en hun eisen en initiatieven te ondersteunen.

De SP als partij heeft al eerder laten zien dat je buiten de gemeenteraad ook de Raad succesvol kan beïnvloeden door pressie van buiten.

Over vier jaar
De komende vier jaar zal de SP de afdelingsorganisatie verder uitbouwen en versterken. Ieder die teleurgesteld is dat wij nu niet mee doen aan de verkiezingen roepen wij op om actief te worden in de SP Heerhugowaard. Hoe meer actieve leden, hoe sterker we terug zullen komen bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022.

Ik woon in Heerhugowaard , op wie moet ik nu gaan stemmen ???????????

Tja, dat is heel lastig. Er is geen rodere partij te vinden. Ik weet het ook niet,
Ane

Als u in dit geval had willen stemmen op de SP, dan zou ik aanraden niet te stemmen.