SP steunt stakende buschauffeurs streekvervoer

4 januari 2018

SP steunt stakende buschauffeurs streekvervoer

Foto: aart / Cor

Enkele SP mensen uit Heerhugowaard hebben vandaag de stakende buschauffeurs gesteund in hun strijd voor humanere werktijden inclusief een normale plaspauze en beter loon. We hadden wat lekkers voor ze mee. De baas van Connexxion Alkmaar stuurde ons na enige tijd de kantine uit.

Wij hadden ons niet aangemeld én wij waren van een politieke partij zo was zijn redenering. Connexxion zal de komende tijd vanwege het opheffen van 6 buslijnen hier in onze regio Kop van NH zéker nog ...vaker met SP actie's te maken gaan krijgen. Van de 132 chauffeurs bij Connexxion Alkmaar staakten er vandaag slechts 7 niet dus de actiebereidheid was enórm.

Kom dinsdagavond 16 januari ook naar de grote aktie avond in dorpshuis Kolfweid in Callantsoog. Vanaf acht uur zullen SP-Statenlid Marnix Bruggeman en Wim Rijnders (fractievoorzitter SP Schagen) daar spreken.
Deze ordinaire bezuiniging op ons OV met opheffing van 6 buslijnen in de kop van NH inclusief de bijbehorende banen door inzet van buurt of belbusjes met vrijwillige onbetaalde chauffeurs gaan wij toch niet meer accepteren zeker?

Deze opheffingsplannen worden naast meerdere SP afdelingen in de regio ook vurig bestreden door de Noord-Hollandse Statenfractie van SP.

Heeft u ook de petitie tegen deze afbraak van ons busvervoer hier in de regio al getekend? https://www.petities24.com/behoud_van_buslijnen__150_152_15…