Betaal voor werk in de metaal

3 oktober 2013

Betaal voor werk in de metaal

Actie loont! De SP staat achter de mensen in de metaal! Wij steunen jullie strijd voor fatsoenlijk loon, zeggenschap en waardering van vakmanschap.

Terwijl veel bedrijven flinke winsten maken, leveren werkenden steeds meer in. Lonen blijven achter bij de prijsstijgingen, arbeidsvoorwaarden worden verslechterd, en er wordt weinig rekening gehouden met mensen die al heel lang zwaar werk doen.     Om uit de crisis te kmen, moeten de lonen omhoog. Dan kopen mensen weer. Dan nemen bedrijven weer mensen aan. Dat levert de overheid weer belasting inkomsten op, die besteed kunnen worden aan onder anderen zorg, veiligheid en onderwijs.

De komende maand organiseert FNV Bondgenoten een reeks van acties in de metaalsector. Werknemers voeren actie om de vastgelopen cao onderhandelingen over lonen en arbeidsvoorwaarden kracht bij te zetten.

Ook bij ons in de buurt wordt actie gevoerd. We vragen jou om (namens de SP) bij deze actie aanwezig te zijn om de actievoerende werknemers een hart onder de riem te steken. Voor deze gelegenheid hebben we een flyer beschikbaar. Deel die uit en laat op die manier zien dat onze partij de partij van werkend Nederland is.

Wanneer: Vrijdag 4 oktober

Deze dag is voor de werknemers in de metaalsector uit Heerhugowaard en omgeving die deze dag het werk neerleggen voor een goede cao in de metaal. Wie: 100-200 werknemers van o.a. Handicare Stairlifts en Assa Abloy Productions Wat: stakingslunch

Verzamelpunt:         Tegenover Assa Abloy Productions, Marconistraat 18/20, Heerhugowaard.

Tijd:              12:00 tot 14:00 uur  .  Actie loont!